menusearch
fanikarmashhad.ir

تعمیرات مایکروفر مشهد | تعمیر ماکروویو 09914113664 |تعمیرات مایکروفر در مشهد |

جستجو
صفحه اصلی
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۴:۲۷:۳۳
یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت ۹۹
(20)
(2)
تعمیرات مایکروفر مشهد | تعمیر ماکروویو 09914113664 |تعمیرات مایکروفر در مشهد |

خوش آمدید.

​​​از مجموعه فنی کار مشهد به رایگان مشاوره و بازدید بگیرید.این مجموعه دارای مجوز کسب کار است و تمامی تکنسین ها مجوز فعالیت و آموزش های لازم را دیده اند،

تعمیرات ماکروفر در مشهد  09914113664 

تعمیرات مایکروفر در محل مشتریان و یا همان نمایندگی خدمات مجاز شرکت فنی کار مشهد تعمیرات مایکروویو، سولاردام و مایکروفر در شرق، غرب، شمال و جنوب مشهد در خدمت شما هستیم تا با استفاده از قطعات فابریک تمام برندهای روز دنیا، بوش، ال جی، سامسونگ و.... توسط تعمیرکاران آموزش دیده فنی کار مشهد به عیب یابی، رفع عیب و خدمات پرداخته میشود پس با آسودگی خاطر با ما تماس حاصل نمایید.

از مایکروفر برای چه کارهایی استفاده میشود؟؟

از دستگاه مایکروفر به چه منظور استفاده میشود ؟

ماکروفر اساسا برای گرم کردن و نگه داشتن موادغذایی و پخت پزهمواره استفاده میشود قطعات داخلیش بشکلی طراحی شده که حرارت را بطور یکنواخت و خطی به همه سطح مواد غذایی تحت ثاثیر گذار است و پخت یکنواخت شکل میگیرد برای دسترسی به حرارت یکنواخت از یک قطعه ایت بنام مگنترون استفاده شده است و‌پس از برقراری مدار عبور جریان برق از این دستگاه حرارت تولید میشود و پخت نوری شکل میگیرد هرچه زمان بیشتری روشن باشد برای موادغذایی مختلف پخت بهتری ارائه می‌دهد .امواج مایکروفر شکلی از تابش "الکترومغناطیس" هستند. یعنی بعبارتی امواجی از انرژی الکتریکی و مغناطیسی هستند که با هم در فضا محیط حرکت می‌کنند. تابش الکترومغناطیسی طیف وسیعی از امواج رادیویی بسیار بلند تا پرتوهای گامای بسیار کوتاه را در بر می‌گیرد. چشم انسان فقط می‌تواند بخش کوچکی از این طیف به نام نور مرئی را تشخیص دهد. رادیو بخش متفاوتی از طیف را تشخیص می‌دهد

پخت و پز در مایکروویو می‌تواند انرژی و راندمان بیشتری نسبت به پخت معمولی داشته باشد زیرا غذاها سریعتر پخته می‌شوند و فقط غذا را گرم می‌کند و نه کل محفظه مایکرو. پخت در مایکروفر ارزش غذایی غذاها را بیشتر از پخت معمولی کاهش نمی‌دهد. در واقع، غذاهای پخته شده در مایکروفر ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را حفظ کنند، زیرا اجاق های مایکروفر می‌توانند سریعتر و بدون اضافه کردن آب بپزند و غذاهارا سالم تر نگه دارند

اگرچه گرمامگنت مستقیماً در غذا تولید می‌شود، اما دستگاهای ماکروفر غذا را از «درون به بیرون» می‌پزند. وقتی غذاهای غلیظ پخته می‌شوند، لایه‌های بیرونی عمدتاً توسط مایکرو گرم و پخته می‌شوند، در حالی که داخل آن عمدتاً با هدایت گرما از لایه‌های بیرونی داغ پخته می‌شود

سولاردام چیست و اصلا چه تفاوتی با مایکروفر یا مایکروویو دارد ؟ باید ببینیم کدام بهتر است و کدام برای شما کاربرد بیشتری دارد. اینها تمام سوالاتی هست که در این روزها خیلی فکرها را برای خرید مایکروفر درگیر کرده است و امروز کارشناسان فروشگاه اینترنتی یکنام جواب این سوالات شما را خواهند داد تا باز هم توانسته باشیم کمکی به شما عزیزان در خرید لوازم خانگی کرده باشیم.پس با ما همراه باشید.

هرگز از ظروف فلزی به داخل دستگاه استفاده نشود از ظروف شیشه ای، کاغذی، سرامیکی یا پلاستیکی در پخت مایکروویو استفاده شود زیرا امواج مایکرو از این مواد عبور می‌کنند. اگرچه چنین ظروفی را نمی‌توان با مایکروویو گرم کرد، اما ممکن است از حرارت پختن غذا در داخل آنها داغ شوند. برخی از ظروف پلاستیکی را نباید در اجاق مایکروویو استفاده کرد زیرا در اثر حرارت مواد غذایی داخل آن ذوب می‌شوند. به طور کلی، تابه های فلزی یا فویل آلومینیومی نیز نباید در اجاق مایکروویو استفاده شوند، زیرا امواج مایکروویو از این مواد منعکس می‌شوند و باعث می‌شوند غذا به طور یکنواخت پخته شود و احتمالاً به فر آسیب می‌رساند. دستورالعمل‌هایی که به همراه هر اجاق مایکرو ارائه می‌شود، انواع ظروف مورد استفاده را نشان می‌دهد. آنها همچنین نحوه آزمایش ظروف را برای دیدن اینکه آیا می‌توان از آنها در مایکروفرها استفاده کرد یا خیر،به شما اموزش میدهیم

مایکروفر چیست ؟

در مایکروفر ها قسمت یا همان ابزاری به نام مگنترون تعبیه شده است که این قسمت کارش به اینصورته که امواجی ایجاد می‌کنند که دارای فرکانس 2450 مگاهرتز هستند.سپس این امواج به دیواره های محفظه مایکروفر برخورد می‌کنند و به دلیل اینکه این دیواره و یا محفظه ها به صورت فلزی هستند این امواج را منعکس می‌کنند. بعد از اینکه امواج منعکس می‌شوند این امواج بر روی اون ماده غذایی که داخل مایکروویو شما قرار دارد مینشیند و متمرکز می‌شود.

حالا باید در نظر داشته باشیم که داخل هر ماده غذایی مولکول های اب قرار دارند که این امواج به دلیل فرکانس بالایی که دارند باعث می‌شوند که این مولکول های اب کاملا نوسان و جنبش بالایی پیدا کنند تا جایی که جنبش و نوسان این مولکول های اب داخل مواد غذایی به حدود یک میلیون بار در ثانیه برسند.

حالا که جنبش مولکول های اب به حدود یک میلیون بار در ثانیه رسید سپس به مولکول های ماده غذایی, این جنبش ها منتقل می‌شود و وقتی مولکول های ماده غذایی هم دارای نوسان بالایی می‌شوند اصطکاکی به وجود می‌اید که همین موضوع باعث بالا رفتن دمای ماده غذایی با سرعت خیلی زیاد می‌شود.

 

سولاردام چیست ؟

سولاردام را شرکت ال جی ابداع کرد. کار سولاردام مانند مایکروفر است اما با این تفاوت که امواج گرمایشی نوری به ان اضافه شده است.در سولاردوم المنت های نوری به ان اضافه شده است.در قسمتی بالایی سولاردام یک هیتر ذغالی تعبیه شده است و همچنین در کف سولاردام یا همان محفظه پخت یک سیستمی وجود دارد به نام مگاهیتر که این مگاهیتر در اصل از چند نوع هیتر سرامیکی و هالوژنی تعبیده گردیده اند که کار اینها تاباندن امواج گرمایشی نورانی از قسمت پایین به غذای شما است.

ضمنا یک مورد جالبی که وجود دارد این است که شرکت ال جی به صورت هوشمندانه در سولاردوم های خود عمل کرده است این است که بر خلاف دستگاه های مایکروویو یا همان مایکروفر های معمولی که به صورت چهار گوش یا همان مستطیلی است در سولاردام ها به صورت مدور و استوانه ای تولید شده اند.دلیل ساخت استوانه ای و مدور بودن سولاردام ها این است که امواج گرمایی به صورت بهتری بر روی مواد غذایی منعکس و متمرکز می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای سولاردام این است که به دلیل وجود لامپ های هالوژنی نیز باعث می‌شود که اب مواد غذایی تبخیر نشود و همچنین خشک نشوند و چربی مواد غذایی افزایش پیدا نکند و ویتامین انها از بین نرود و به همین خاطر غذا لذیذتر شود.

 

نتیجه گیری در خرید مایکروفر و سولاردام

همانطور که در قبل گفته شد و به زبان ساده بخواهیم بگوییم در اصل سولاردام Solardom همان مایکروفری است که با قرار گرفتن المنت های نوری گرمایشی باعث افزایش سریع تر پخت می‌شود و همچنین با تغییر شکل گرفتن از حالت چهار گوش به حالت مدور استوانه ای باعث نشستن بیشتر گرما بر روی موارد غذایی می‌شود.

ضمنا یکی دیگر از برتری های سولاردام این است که به غیر از اینکه دارای سرعت 3 برابری به نسبت آون های المنتی و همچنین سرعت 1.5 برابری به نسبت مایکروفر های معمولی هستند همچنین همین سرعت بالای پخت مواد غذایی نیز باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در غذاها بیشتر حفظ شوند و همین موضوع باعث افزایش طعم غذا می‌شود.

ضمنا جالب است بدانید که سولاردام توانایی این را دارد که تنها در زمان 5 دقیقه درجه را به 320 برساند که در نوع خود جالب است.البته این را در نظر داشته باشید که سولاردام ها نیز دارای قیمت نسبتا بالایی هستند و حتما به این موضوع توجه کنید که اگر برای شما کاربردی ندارد اصلا به سمت ان نروید چرا که برخی از مشتریان ما در تماس هایی که با فروشگاه اینترنتی یکنام داشتند فقط به یک مایکروفر بسیار ساده احتیاج داشتند که فقط غذای انها را گرم کند و به دلیل اینکه دارای شیر گاز در داخل مکان مورد نظر خود نبودند به ان احتیاج پیدا می‌کردند.

وسیله ماکروویو می‌توان هر غذایی را به سرعت و در کوتاه ترین زمان پخت و یا گرم کرد. دستگاه ماکروویو نیز مانند تمام دستگاه های دیگر نیاز به تعمیر ماکروفر پیدا میکند. این وسلیه کوچک و ظاهری نسبتا ساده دارد ولی در داخل این دستگاه ساختار پیچیده دارد و تعمیر ماکروویو فقط بدست تعمیرکار ماکروفر باتجربه باید انجام گیرد.

در صورتی که تجربه لازم را در زمینه تعمیر مایکروویو ندارید آن را به تعمیرکار ماکروویو متخصص های ما بسپارید زیرا ممکن است دچار خطر جدی مانند برق گرفتگی ( حتی زمانی که دستگاه به برق نباشد ) شوید.

خدمات ماکروفر درمشهد توسط تیم تخصصی بامجوز از سازمان انرژی اتمی

1: تعویض لامپ مگنترون یاهمان اشعه ،لامپ مگنت از ان دسته قطعاتی است ۱۰درصد خرابیهای دستگاه مربوط ب ان است در موارد استفاده نادرست مانند شی فلزی داخل دستگاه گذاشتن صدمه جدی به لامپ می‌رساند
2:ترانس های ولتاژ،از ان دسته قطعات است ک کمتر اسیب میبیند این قطعه در منزل تعمیر و یا تعویض می‌گردد
3:لامپ روشنایی ،لامپ روشنایی داخل یونیت بدنه بکاررفته و تا زمان که کاملا از کار نیفتاده قابل استفاده است بعضی اوقات روشنایی داخل کابین کن می‌شود که با تمیز کردن حباب لامپ مشکل برطرف میشود
4: تعویض کاغذ میکا،این صفحه نیمه هادی بعنوان یک محافظ و فیلتر برای مگنت عمل میکند و توصیه میشود هر چند ماه بنابه مصرف تعویض گردد شما میتوانید با تماس با شرکت فنی کار مشهد این قطعه را در منزل تعویض نمایید
5: تعویض کلیدهای تک سوئیچ برد و رله ها، کلیدها و رله ها جزئ از برد الکترونیکی دستگاه است شرکت فنی کار مشهد اولین تعمیرگاه در مشهد است که تعمیرات را در منزل انجام میدهد
6: تعمیر و تعویض الکتروفن داخل مایکروفر

عیب یابی و تعمیر گرم نکردن ماکروفر در مشهد

 

یک استکان آب معمولی درون دستگاه مایکروفر قرار دهید

 

برنامه ویو را انتخاب کنید و توان آن را برروی نهصد وات تنظیم کنید در این مدت زمان ۳۰ ثانیه آب باید گرم شود در غیر اینصورت مراحل بعدی را اجرا کنید.

 

پوشش فلزی قاب تحتانی مایکروفر را باز کنید و قاب را خارج کنید.

 

به سراغ خازن دستگاه ویا دیود و فیوز های ولتاژ بروید و از سالم بودن‌ آنها مطمئن شوید تست اهمی می‌توان گرفت اگر مشکل از این قطعات نبود به سراغ مرحله بعدی بروید.

 

یک لامپ ولتاژ شهری را به پین های ورودی های ولتاژ متصل کنید و دکمه استارت را بزنید اگر لامپ روشن نشد مشکل از برد الکترونیکی ماکروفر است در غیر اینصورت مرحله بعدی را انجام دهید.

 

مقدار مقاومت سیم پیچ اولیه و ثانویه ترانس های ولتاژ را اندازه گیری کنید تا از وصل بودن سیم پیچ مطمئن شوید اگر ترانس سالم است مگنترون را تعویض کنید.

 

مراحل باید باید توسط تعمیرکاران متخصصین فنی کار مشهد انجام شود.

 

تعمیرات و رفع مشکل جرقه زدن در مایکروفر

با بررسی قبل این مشکل به راحتی میتوان پی به معیوب بودن قطعات نمود به این ترتیب که ،،

آیا از ظرف های فلزی، چینی های براق و ظروف آلومینیومی در ماکروفر استفاده نموده اید ؟

اگر پاسخ شما درست است است بدانید که علت جرقه زدن مایکروفر شما همین موضوع است و شما باید طرز استفاده از مایکروفر را دوباره مطالعه کنید.

برای عیب یابی مایکروفر در این حالت مراحل زیر را انجام دهید.

درب مایکروفر را باز کنید و به گوشه سمت راست نگاه کنید، اگر دوده و سوختگی در دیواره مایکروفر مشاهده میکنید فیلتر اشعه شما از بین رفته است و صفحه میکا تعویض گردد

در مدل های سولاردام به قسمت بالای سقف و قسمت دیواره انتهای سولاردام نگاه کنید.

مگنترون یا لامپ اشعه را بازکنید و از سالم بودن نازل اشعه اطمینان حاصل کنید.

اگر موارد بالا را انجام دادید و مشکل برطرف نشدن علاوه بر فیلتر اشعه لامپ مگنترون را نیز تعویض کنید.

 

در زیر به نکات استفاده از ماکروفر می‌پردازیم :

نکات استفاده از ماکروفر

ماکروفر را خالی روشن نکنید

ماکروفر را بدون قرار دادن مواد غذایی در داخل آن روشن نکنید این کار موجب می‌شود تا انرژی ماکروویو توسط ماده ای جذب نشود و موجب داغی بیش از حد قطعات داخلی شود و شما نیاز به تعمیر ماکروفر پیدا کنید.

 درب دستگاه را آرام ببنید

درب ماکروفر دارای مکانیسمی است که دارای سه سوییچ است. این مکانیسم با محکم بستن درب ماکروویو دچار مشکل می‌شود و شما احتیاج به تعمیر ماکروویوپیدا می‌کنید.

 استفاده از محافظ برق

از یک محافظ برق برای اتصال مایکروویو به برق استفاده کنید زیرا نوسانات برق موجب خسارات جبران ناپذیری به مایکروفر شما شده و هزینه تعمیر مایکروویو را گردن شما می‌اندازد.

  آب را در مایکروفر به جوش نیاوردید

آب جوش خود را در کتری درست کنید و از درست کردن آن در مایکروویو خودداری کنید. این کار باعث میشود آب به وضعیتی به نام فراگرم شدن برسد یعنی آب داغتر از دمای خوش خود می‌شود اما به جوش نمی‌آید و موجب سوختگی خود شما و اطرافیان می‌شود.

 تمیز نگه داشتن داخل دستگاه

بهتر از از ماکروویوهای درون استیل استفاده کنید که تمیز کردن داخل آن آسان باشد. بهتر است اجاره ندهید تا هیج ماده غذایی به داخل دیواره های ماکروفر باقی بماند زیرا با جذب انرژی دستگاه سوخته می‌شود و موجب آسیب رساندن و در نتیجه تعمیر ماکروویو شما می‌شود.

 استفاده از ظروف مخصوص

از ظروف مخصوص مایکروفر استفاده کنید و به هیچ عنوان از ظروف شیشه ای و یا ظروفی که دارای قطعات فلزی هستند استفاده نکنید. هرگز از فویل آلومینیومی حتی تکه ای کوچک هم استفاده نکنید.

 استفاده از صفحه گردان

بهتر است از صفحه گردان مایکروویو برای پخت استفاده کنید تا حرارت بصورت یکنواخت به ماده غذایی برسد.

 تست اشعه

بهتر تست اشعه خود را به مراکز معتبر تعمیر ماکروفر بسپارید تا با دستگاه های مخصوص خود از نشتی اشعه جلوگیری کنند و مقدار آن را در حد استاندارد بین المللی نگه دارند .در هنگام استفاده ار ماکروفر فاصله مناسب را از دستگاه حفظ کنید.

 استفاده از تعمیرکار ماکروفر

اگر لامپ ماکروویو شما شکست تعویض آن را بدست تعمیر کار ماکروویو متخصص بسپارید زیرا این لامپ ها حاوی بریلیوم است.

 قرار ندادن مواد فلزی در داخل دستگاه

از قرار دادن قاشق، چنگال، ظروف آلومینیومی و هر قطعه فلزی دیگر در داخل مایکروفر جدا خودداری کنید چون این کار باعث جرقه زدن ماکروفر و خرابی آن شده و در شرایط بدتر موجب آتش سوزی می‌شود و هزینه تعمیر مایکروویو را برای شما ایجاد می‌کند.

 

ما با بکار گیری تعمیرکار مایکروویو متخصص آماده خدمات حضوری و غیر حضوری در زمینه تعمیر مایکروفراست.

در تعمیر ماکروویو مشکلات شایع زیر برطرف می‌شود:

 

غذا در داخل مایکروفر گرم نمی‌شود.

نچرخیدن ظرف داخل مایکروفر

داخل دستگاه جرقه می‌زند

حل شدن مشکل روشن نشدن دستگاه

کار نکردن کلیدهای پنل

غذا وقتی داخل دستگاه است درب مایکروویو باز نمی‌شود.

حل کردن مشکل دیر پختن و گرم شدن غذا

ماکروویو بعد از مدت کمی شروع به کار کردن خاموش می‌شود

 

تعرفه خدمات مایکروفر مشهد فروردین 1402 تمام اجرت ها مبلغ به ریال

  1. اجرت تعویض وبازوبست قاب تنظیم هوا پشت مایکروویو 700/000

  2. اجرت تعویض وبازوبست بست المنت مایکروویو 800/000

  3. اجرت تعویض وبازوبست بست نگه دارنده موتورگردان سینی کف مایکروویو 850/000

  4. اجرت تعویض وبازوبست شیشه درب مایکروویو 900/000

  5. اجرت تعویض وبازوبست فنرلوالی درب مایکروویو 900/000

  6. اجرت تعویض وبازوبست پایه تنظیم شاسی زیر مایکروویو 700/000

  7. اجرت تعویض وبازوبست قاب بغل کابین مایکروویو 1/100/000

  8. اجرت تعویض وبازوبست شلف یا مسیر توری غذا مایکروویو 650/000

  9. اجرت تعویض وبازوبست تخلیه هوابغل کابین مایکروویو 650/000

  10. اجرت تعویض وبازوبست المنت گریل باالیی مایکروویو 1/100/000

  11. اجرت تعویض وبازوبست المنت کف مایکروویو 1/100/000

  12. اجرت تعویض وبازوبست مگنترون مایکروویو 1/200/000

  13. اجرت تعویض وبازوبست سری مگنترون مایکروویو 400/000

  14. اجرت تعویض وبازوبست وجاسازی مگنترون مایکروویو 1/500/000

  15. اجرت تعویض وبازوبست سیم کشی وسوکت بندی مگنترون وجاساز 950/000

  16. اجرت تعویض وبازوبست موتورگردان سینی مایکروویو 900/000

  17. اجرت تعویض وبازوبست موتورجوجه گردان مایکروویو 1/200/000

  18. اجرت تعویض وبازوبست سیم کشی وسوکت بندی موتورجوجه گردان مایکروویو 850/000

  19. اجرت تعویض وبازوبست کابین ومونتاژکامل مایکروویو 2/700/000

  20. اجرت تعویض وبازوبست ظرف داخل مایکروویو 400/000

  21. اجرت تعویض وبازوبست قاب پشت کابین مایکروویو 500/000

  22. اجرت تعویض وبازوبست دستگیره درب جلو مایکروویو 750/000

  23. اجرت تعویض وبازوبست پانل درب مایکروویو 900/000

  24. اجرت تعویض وبازوبست میکروسوئیچ درب مایکروویو هرکدام جداگانه 400/000

  25. اجرت تعویض وبازوبست لوالی درب مایکروویوهر طرف جداگانه 600/000

  26. اجرت تعویض وبازوبست المپ داخلی مایکروویو 600/000

  27. اجرت تعویض وبازوبست برداصلی روی درب مایکروویو 1/100/000

  28. اجرت تعویض وبازوبست برد تغذیه داخل کابین مایکروویو 1/100/000

  29. اجرت تعویض وبازوبست کلیدهای تنظیم برنامه مایکروویو 800/000

  30. اجرت تعویض وبازوبست ولوم کلید های تنظیم برنامه مایکروویو 400/000

  31. اجرت تعویض وبازوبست المنت شیشه ای داخل مایکروویو 1/200/000

  32. اجرت تعویض وبازوبست قاب داخلی درب مایکروویو 1/100/000

  33. اجرت تعویض وبازوبست قاب بیرونی مایکروویو 1/100/000

  34. اجرت تعویض وبازوبست فیوز شیشه ای مایکروویو 500/000

  35. اجرت تعویض وبازوبست ترانس ولتاژ مایکروویو 2/200/000
  36. 56930 36 اجرت تعویض وبازوبست ترموستات دکمه ای مایکروویو 950/000
  37. 350121 37 اجرت تعویض وبازوبست کانال وداکت هدایت هوا مایکروویو 1/800/000
  38. 55900 38 اجرت تعویض وبازوبست فن وپروانه فن مایکروویو 1/500/000
  39. 56322 39 اجرت تعویض وبازوبست ترمیستور مایکروویو 1/100/000
  40. اجرت تعویض وبازوبست کابل برق خازن یاتعویض خازن مایکروویو 900/000
  41. 56411 41 اجرت تعویض وبازوبست کابل اصلی برق مایکروویو 900/000
  42. 368771 42 اجرت تعویض وبازوبست درخت سیم کامل مایکروویو 1/800/000
  43. 43 اجرت تعویض وبازوبست عایق بندی داخل مایکروویو 1/600/000
  44. 44 اجرت تعویض وبازوبست طلق مگنترون مایکروویو 1/100/000
گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

3 نظر
Hanisadeghi
یکشنبه سوم دی ۰۲
پاسخ
()
()
Hanisadeghi
سلام وخسته نباشيد، ضمن تشکر دليل سوختن فيوز بين ترانس و خازن مايکروفر چيه؟ ميشه با سيم نازک جايگزين کرد يا نه؟
پاسخ مدیر سایت
سلام وقت بخیر ،کارشناس حسینی هستم،بهیچ عنوان اتصال مستقیم بدون فیوز وصل نگردد دلیل میتونه امپر بیش از حد محاز باشد
پاسخ مدیر سایت